01
Ekdoseis2
Periodika2
Neeskiklofories

Epanekdoseis

Prosfores

diahoristiko

 

                            Με όραμα και στο διαδίκτυο!

 

Η χρήση του διαδικτύου, είναι πλέον ανάγκη που όλο και μεγαλώνει. Όλο και πιο απαραίτητο μας γίνεται, όλο και πιο πολύ περνούμε τον χρόνο μας σ’ αυτό και αύριο δεν θα μπορούμε χωρίς αυτό!

Ωστόσο όλες ο πτυχές και οι εφαρμογές του δεν μας είναι απαραίτητες κι εν πάση περιπτώσει το διαδίκτυο δεν παύει να έχει και την άλλη του πλευρά, που είναι οι γνωστοί κίνδυνοι, εξαιρετικά μεγάλοι μάλιστα. Απ’ το ίδιο το περιεχόμενο των λεγομένων «πληροφοριών», ως τον εθισμό, τη αποξένωση, την παρενόχληση, τον εκφοβισμό (cyderbullying), τα ανεπιθύμητα μηνύματα, τα βιντεοπαιχνίδια, τον ηλεκτρονικό τζόγο, την παραβίαση της ιδιοτικότητας κ.λπ. Οι ειδικοί μάλιστα λένε πως το παραδοσιακό έγκλημα έχει μεταλλαχθεί και ηλεκτρονικά (απάτες, κλοπές, συκοφαντικές δυσφημίσεις, παιδοφιλία, παιδεραστία κ.λπ.) με στόχο τα παιδιά και τους εφήβους. Τα chatrooms δε, αποτελούν την κερκόπορτα του εγκλήματος!

Οπότε με ποιους τρόπους μπορεί κανείς αφ’ ενός μεν να κάνει χρήση του διαδικτύου, αφ’ ετέρου δε να αποφεύγει όλους τους κινδύνους; Να ο καλύτερος, ο αποτελεσματικότερος: Με το να έχει σαφώς όραμα και για τη χρήση του διαδικτύου!

Να τι θέλω να πω …

                                                   *   *   *

Το όραμα στα πάντα πρέπει να συνέχει όλους μας, ιδιαίτερα δε τη νέα γενιά που βρίσκεται σ’ αυτό τούτο το φεγγοβόλημα της ζωής. Επομένως και για τη χρήση του διαδικτύου μπροστά στο οποίο, ούτως ή άλλως, λίγο ως πολύ, καλώς ή κακώς, είτε το θέλει είτε όχι, θα περάσει μεγάλο μέρος της ζωής της!

       Να διευκρινιστεί ότι όραμα, σύμφωνα με το λεξικό, είναι οτιδήποτε βλέπει κανείς σε κατάσταση πραγματικής έκστασης. Είναι η προσδοκία μιας ποθητής ιδανικής κατάστασης, που αναφέρεται στο απώτερο μέλλον. Το προσέξατε; Δεν αναφέρεται στο αύριο, ούτε και στο μεθαύριο, αλλά στο απώτερο, δηλαδή στο πιο μακρινό μέλλον.

           Οπότε, το όραμα υπερβαίνει οπωσδήποτε το εφήμερο, το τώρα. Υπερβαίνει και τους στόχους όποιοι κι αν είναι αυτοί χρονικά. Δηλαδή τους βραχυπρόθεσμους (μέχρι ένα χρόνο), τους μεσοπρόθεσμους (1-3 χρόνια) και τους μακροπρόθεσμους (3-5 χρόνια). Γιατί το όραμα, αν μπορούσαμε να το εκφράσουμε χρονικά, αναφέρεται τουλάχιστον σε 10-12 χρόνια, σύμφωνα και με τη διεθνή βιβλιογραφία.

       Συνεπώς ο οραματιστής, θα λέγαμε σε ανώτερη πνευματική και διανοητική κατάσταση ευρισκόμενος, προσηλώνεται και κοιτάζει πολύ βαθιά στο μέλλον, επιθυμώντας με πάθος το ιδανικό, το οποίο αγωνίζεται ολόψυχα να κατακτήσει. Το τονίζουμε αυτό το τελευταίο!

            Με δυό λόγια: «Όραμα είναι η θέα απ’ την κορυφή του βουνού»! Και τι μεγαλείο αυτή η θέα να είναι απ’ την κορυφή του πιο ψηλού βουνού!

               Το όραμα ασφαλώς τα θέτει όλα σε κίνηση. Πυροδοτεί ολόκληρη την ύπαρξή μας. Είναι το εφαλτήριο που μας ωθεί στα ύψη. Δεν το συζητάμε!

           Πόσο, πραγματικά, διαφέρει ο οραματιστής απ’ αυτόν που επιδιώκει το εφήμερο, από εκείνον που έχει (κάποιους στόχους), αλλά και τον όποιο ονειροπόλο!

          Τα οράματά μας σαφώς έχουν σχέση με το τι θέλουμε να επιτύχουμε στη ζωή μας. Έχουν να κάνουν με το τι εμπνεόμαστε γι’ αυτήν και πως θα την θέλαμε να είναι. Απ’ αυτό ακριβώς απορρέουν. Απ’ το μεγάλο όραμα, τελικά, που έχουμε για τη ίδια τη ζωή.

           Το όραμα είναι το μυστικό κάθε μεγάλου και αληθινού. Κανένα μεγάλο επίτευγμα δεν έγινε δίχως όραμα. Και κανένας από εκείνους που θαυμάζουμε δεν πέτυχε δίχως τον φωτισμό και το μεγαλείο των οραμάτων που τον διακατείχαν.

           Να γιατί τα οράματα πρέπει να διακρίνουν κυρίως τους νέους. Στ’ αλήθεια πως θα διέλθουν τη ζωή τους, πως θα επιτύχουν σ’ αυτή, αλλά και πως θα ξεχωρίσουν και θα διακριθούν χωρίς αυτά;

            Εν τέλει τα οράματα είναι ο ίδιος ο φωτισμός του Θεού στη ζωή μας. Γι’ αυτό μια είναι η προσευχή που πρέπει καθημερινά και ακατάπαυστα να λέμε: «Κύριε φώτισέ μου το σκοτάδι»…

                                                   *   *   *

Μετά απ’ όλα αυτά να ένα πολύ ωραίο ερώτημα που τίθεται: Άραγε πως μπορεί να χρησιμοποιεί κανείς (και μάλιστα νέος) με όραμα το διαδίκτυο;

Η απάντηση την οποία θα μπορούσαμε να δώσουμε είναι αυτός ο δεκάλογος:

1.   Όταν οι λόγοι για τους οποίους θέλει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο απορρέουν απ’ τον ίδιο τον φωτισμό του Θεού.

2.  Όταν μπαίνοντας στο διαδίκτυο, μπορεί να επικαλείται κάθε φορά την ευλογία του Θεού κατά το ρητό που λέει «μην επιχειρήσεις ποτέ κάτι, για το οποίο δεν μπορείς να παρακαλέσεις την ευλογία του Θεού». Κι όπως παρακαλεί τον Θεό για την υλοποίηση των οραμάτων του, έτσι Τον παρακαλεί να είναι μαζί του και κατά την είσοδό – παραμονή του στο διαδίκτυο, στο οποίο μπαίνει στα πλαίσια των οραμάτων του.

3.   Όταν γνωρίζει τι πραγματικά μεγάλο θέλει να επιτύχει στη ζωή του, όταν ήδη έχει όραμα γι’ αυτήν.

Θέλει να γίνει ενάρετος όσο γίνεται, μακρυά από κάθε κακό και αμαρτία, άγιος; Τότε μπαίνει στο διαδίκτυο για να βρίσκει κάθε φόρα μόνον εκείνο που θα τον βοηθήσει σ’ αυτό το μεγάλο του όραμα!

Θέλει να γίνει επιστήμονας σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα; Τότε το διαδίκτυο του χρειάζεται για να καταρτιστεί όσο γίνεται καλύτερα σ’ αυτή την επιστήμη!

Θέλει να γίνει καλός επαγγελματίας σε κάτι; Ναι, και τότε το διαδίκτυο μπορεί να τον βοηθήσει πολύ προς αυτή την κατεύθυνση!

Θέλει να γίνει, ας πούμε, οικονομικός αναλυτής; Τότε τον ενδιαφέρει η επ’ αυτού καθημερινή εξέλιξη των οικονομικών γεγονότων, ο σχολιασμός που γίνεται επ’ αυτών κ.λπ.

Οπότε μέσα απ’ αυτό το όραμα που έχει για την ζωή του χρησιμοποιεί ανάλογα και το διαδίκτυο. Δεν στέκεται στο ένα και το άλλο, δεν τον παρασύρει τούτο ή εκείνο, δεν χάνεται στο ανούσιο και το περιττό, ακόμη δε και το προκλητικό, αλλά πηγαίνει κατ’ ευθείαν στο θέμα του. Ερευνά αυτό, ενημερώνεται για εκείνο, στέκεται όσο πρέπει επ’ αυτών.

Ναι, όποιος έχει όραμα για τη ζωή, έχει σαφώς όραμα και για το διαδίκτυο! Όποιος θέλει να επιτύχει κάτι πολύ μεγάλο στη ζωή, όλα τα χρησιμοποιεί προς αυτή την κατεύθυνση, ακόμη και τον πλούτο του διαδικτύου! Μάλιστα το διαδίκτυο μόνο γι’ αυτό τον λόγο του είναι χρήσιμο, επειδή θα τον βοηθήσει να κατακτήσει το όραμά του.

4.  Όταν μέσα απ’ τα οράματά του, έχει και επιμέρους στόχους για να τα υλοποιήσει, όπως χρονικούς για παράδειγμα. Έτσι μπαίνει στο διαδίκτυο μισή ώρα καθημερινά ή μία ώρα την εβδομάδα, για να κάνει αυτό ή εκείνο που έχει σχέση με την υλοποίηση του μεγάλου του σκοπού. Σαν τη μέλισσα φεύγει απ’ την κυψέλη του, πηγαίνει στο κάμπο με τα λουλούδια, βρίσκει τα καλύτερα απ’ αυτά, παίρνει ό,τι καλύτερο βρει σ’ αυτά, και επιστρέφει πάλι στην κυψέλη του και μάλιστα αυθημερόν!

5.   Όταν τούτο το πολύ ωραίο ερώτημα τον διακατέχει: «Άραγε μπροστά σε τι θα ήθελα να περάσω τη ζωή μου;» Στην πνευματική ομορφιά, σε κάθε υψηλό και μεγάλο, σε ό,τι αγιάζει, σε ό,τι ομορφαίνει, σε ό,τι πραγματικά οικοδομεί ή στα βιντεοπαιχνίδια, τα αισχρά θέματα και θεάματα, τη βία, τον τρόμο και κάθε διαφθορά; Ανάλογα με την απάντηση που θα δοθεί επ’ αυτού, θα είναι και η χρήση του διαδικτύου. Έχει το (καλύτερο ή και το χειρότερο) μέσο για να το επιτύχει!

6.   Όταν προβληματίζεται και γι’ αυτό: «Εκτός απ’ τον εαυτό μου, τι σκέπτομαι να προσφέρω στους άλλους και μάλιστα μακροπρόθεσμα; Φως ή σκοτάδι ή τίποτα;». Οπότε και πάλι απ’ την απάντηση που θα δώσει σ’ αυτό θα εξαρτηθεί και η χρήση του διαδικτύου. Θα το χρησιμοποιήσει για να διαφωτίσει, για να οικοδομήσει, για να ανορθώσει ή για να τρομοκρατήσει, να διαφθείρει, να καταστρέψει; Εξαρτάται απ’ το τι θέλει να πάρει. Γιατί παίρνει όποιος δίνει. Έχει όποιος παρέχει στους άλλους. Και παίρνει και παρέχει ανάλογα με το τι δίνει. Αν δίνει λουλούδια δέχεται πολύ άρωμα και ομορφιά. Αν δίνει τριβόλους και αγκάθια δέχεται αγριάδα, πολύ πόνο και θλίψη. Μην το ξεχνάμε!

7.  Όταν γνωρίζει πολύ καλά πως ο οραματιστής, επιθυμώντας με πάθος το ιδανικό, αγωνίζεται ολόψυχα να το κατακτήσει. Το ίδιο κάνει και ως χρήστης του διαδικτύου. Δεν πηγαίνει στον οποιοδήποτε ιστότοπο, ούτε και χάνεται σ’ αυτόν, αλλά στον ιδανικό, γιατί αυτά είναι και τα οράματά του. Ως εκ τούτου δεν κυνηγά στο διαδίκτυο το εφήμερο, δεν μπαίνει σ’ αυτό για να σκοτώσει την ώρα του, ούτε επειδή δεν έχει τι να κάνει. Γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτός είναι ο χειρότερος τρόπος για να εκτεθεί στους κινδύνους. Και δεν ασχολείται πότε με το ένα και πότε με το άλλο. Ξέρει τι (ανώτερο) θέλει και για ποιο (ανώτερο) σκοπό το θέλει.

8. Όταν επίσης γνωρίζει πως ο οραματιστής σαφώς είναι και αγωνιστής. Και μάλιστα έξυπνος και για τούτο αποτελεσματικός. Πως; Έχει κινητοποιήσει όλες του τις δυνάμεις και χρησιμοποιεί κάθε καλό που μπορεί να τον βοηθήσει για την επιτυχία των σκοπών του, επομένως και το διαδίκτυο.

9. Όταν εμπνεόμενος απ’ το όραμά του, αδιαφορεί τι κάνουν με το διαδίκτυο οι άλλοι, ακόμη κι αν είναι όλοι! Κατευθύνει, δεν κατευθύνεται. Παρασύρει προς το καλύτερο ακόμη και τους καλύτερους, δεν παρασύρεται προς το χειρότερο και μάλιστα από τους χειρότερους.

10.   Όταν ως οραματιστής και συνεπώς ως φωτισμένος απ’ τον Θεό που είναι, διαθέτει σαφώς και την καλύτερη διαδικτυακή συμπεριφορά. Γι’ αυτό, όπως αντιπαρέρχεται τους πειρασμούς, έτσι αντιπαρέρχεται και τους κινδύνους. Όπως δεν προκαλεί, έτσι και δεν προκαλείται. Η χάρη του Θεού τον συνοδεύει.

                                                    *   *   *

               Που καταλήγουμε τελικά; Πως απ’ το όραμα που ειδικά οι νέοι έχουν για τη ζωή, απορρέει και το όραμα που έχουν και για το διαδίκτυο! Όσοι (νέοι) δεν έχουν όραμα για τη ζωή, ασφαλώς δεν έχουν και για το διαδίκτυο! Όσοι είναι χαμένοι στη ζωή, είναι χαμένοι και στο διαδίκτυο!

                                                                                                              Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος


Δημιουργία ιστοτόπου:  ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ