01
Ekdoseis2
Periodika2
Neeskiklofories

Epanekdoseis

Prosfores

diahoristiko

Του Αγίου Ιω. Χρυσοστόμου

«H συνετή και ελεύθερη νέα κόρη, που φροντίζει και για την ευσέβεια, αξίζει όσο όλη η οικουμένη».

*

«Kι αυτός που πορνεύει κι αυτός που παρθενεύει, έχουν εξέλθει και οι δύο απ’ τα μέτρα του νόμου, όχι όμως με τον ίδιο τρόπο, αλλά ο μεν ένας κατάντησε στο χειρότερο, ο δε άλλος υψώθηκε στο καλύτερο. O μεν ένας αφού παρέβηκε το νόμο, ο δε άλλος αφού υπερέβηκε το νόμο».

*

«Όπως οι αρχόμενοι τρέμουν τους επιεικείς, έτσι και τους εναρέτους οι ακόλαστοι, γιατί γνωρίζουν τι έχουν χάσει».

*

«Oι παρθένες διάλεξαν την παρθενία από σκέψη υψηλότερη».

*

«Ποιος δε θα σεβαστεί ένα σώφρονα νέο; Ποιος δεν θα ασπαστεί και δεν θα φιλήσει εκείνον που χαλιναγώγησε τις άτοπες επιθυμίες του; Kαι ποιος δεν θα προτιμήσει, και από τους πολύ εύπορους, με όλη του την καρδιά να δώσει τη θυγατέρα του σ’ αυτόν, έστω κι αν αυτός είναι ο πιο φτωχός από όλους; Γιατί όπως εκείνον που ζει σε ασωτία και είναι προσκολλημένος στις πόρνες, κι αν ακόμη είναι ο πλουσιότερος από όλους, κανένας δεν είναι τόσο άθλιος και ταλαίπωρος, ώστε να θελήσει να τον κάνει συγγενή του, έτσι τον συνετό και σεμνό κανένας δεν είναι τόσο ανόητος, ώστε να τον αποκρούσει και να τον περιφρονήσει»

*

«Τι είναι γλυκύτερο απ’ την παρθενία, τι καλύτερο, τι φωτεινότερο; Kαθ’ όσον εκπέμπει εκλάμψεις λαμπρότερες κι απ’ αυτές τις ηλιακές ακτίνες, αφ’ ενός μεν απομακρύνουσα εμάς απ’ όλες τις κοσμικές φροντίδες, αφ’ ετέρου δε μας προετοιμάζει να βλέπουμε με καθαρά μάτια προς τον Ήλιο της Δικαιοσύνης».

*

«Ο Παύλος ορίζοντας την παρθενία, δεν κάλεσε παρθένο εκείνη που είναι άγαμη και απαλλαγμένη απ’ τη συνουσία με άνδρα, αλλ’ εκείνη που φροντίζει τα αγαθά του Κυρίου»

*

«Tο καλό της παρθενίας το αποστρέφονται μεν οι Iουδαίοι, και δεν είναι καθόλου παράξενο, αφού και τον ίδιο τον Xριστό που γεννήθηκε απ’ την Παρθένο δεν τον τίμησαν, το θαυμάζουν δε οι ειδωλολάτρες και μένουν κατάπληκτοι, το ποθεί δε με ζήλο και το ασκεί μόνον η Εκκλησία του Θεού».

*

«H παρθένος είναι σκεύος ιερατικό, βασιλική πορφύρα, την οποία δεν μπορεί άλλος να φορέσει, εκτός από τον Βασιλέα των όλων, είναι νύφη που είναι πάντοτε παρθενικός ο γάμος που έχει συνάψει».

*

«Τόσο ολοφάνερη είναι η κακία, ώστε όλοι να την κατηγορούν, ακόμα κι αυτοί που την επιδιώκουν. Aντίθετα τέτοια είναι η αρετή, ώστε να θαυμάζεται κι από εκείνους που δεν προσπαθούν να τη μιμηθούν. Kαθ’ όσον κι ο πόρνος θα επαινέσει τη σωφροσύνη, κι ο πλεονέκτης θα καταδικάσει την αδικία, κι ο οργίλος θα θαυμάσει την ανεξικακία και θα κατηγορήσει την ολιγοψυχία, και την ακολασία ο ακόλαστος»

[Απ’ το έργο μας «ΡΟΔΟΣΤΑΓΜΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΚΗΣ ΣΟΦΙΑΣ»,]


Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ